Welcome!

Agile Computing Authors: Dana Gardner, Elizabeth White, Liz McMillan, Richard Hale, William Schmarzo

News Feed Item

Dernière chance pour s’inscrire au LTE World Summit

Le LTE World Summit qui ouvrira ses portes la semaine prochaine à Amsterdam devrait attirer plus de 3 500 visiteurs cherchant à explorer tout ce qui a trait à la LTE. Avec plus de 300 intervenants et 150 exposants, le LTE World Summit va permettre de rassembler tout ce qu'il y a de meilleur dans l’écosystème LTE, d'examiner les développements des douze derniers mois et d'étudier les façons dont le secteur va évoluer au cours de l’année à venir.

Le salon attire certains des opérateurs, fournisseurs de contenu, autorités réglementaires, analystes du secteur et fournisseurs les plus importants du monde. L’événement, qui se déroulera sur trois jours, verra la présence de certaines des marques les plus reconnues au monde qui exposeront leurs solutions et développements les plus récents en matière de LTE, notamment : Oracle, Huawei, Orange, ZTE, NEC et Siemens, pour n’en citer que quelques-unes. La conférence aura lieu en parallèle du salon avec un panel impressionnant d’intervenants, notamment des directeurs de la technologie, parmi lesquels :

  • Günther Ottendorfer, directeur de la technologie, Telekom Austria Group
  • Mallikarjun Rao, directeur de la technologie, Vodafone Netherlands
  • Kerstin Günther, vice-présidente directrice, Technology Europe, Deutsche Telekom
  • Haitham Abdulrazzak, directeur de la technologie, Etisalat
  • Yousef Abu-Mutaw, directeur de la technologie, Zain Jordan
  • Erik Hoving, directeur de la technologie, KPN Group
  • Park Jin-Hyo, vice-président directeur et directeur technique du centre R&D, SK Telecom
  • Amith Maharaj, directeur exécutif principal, Telkom Mobile
  • Frédéric Ruciak, directeur général adjoint stratégie, Bouygues Telecom
  • Vikram Chadha, vice-président marketing, du
  • Kai Uwe Wulff, directeur du développement d’accès, Google
  • Takehiro Nakamura, directeur RAN, NTT DoCoMo
  • Jaime Tatis, directeur de la stratégie technologique/exploitation réseaux, Telus

Günther Ottendorfer, directeur de la technologie, Telekom Austria Group, a déclaré : « Le secteur des communications mobiles fonctionne comme un énorme accélérateur d’innovation pour les technologies et services à venir dans ce domaine. Le LTE World Summit qui va se tenir à Amsterdam est un événement indispensable pour tous les leaders du secteur où nous pouvons analyser les messages clés et obtenir des éclairages en profondeur très utiles.

L’un de ces messages est le changement de paradigme crucial que représentent les réseaux virtualisés de type NFV (Network Function Virtualization) ; il s'agit pour les opérateurs d'une opportunité à la fois formidable et difficile de changer l’architecture des éléments de réseau. L’autre sujet d’importance sera l’automatisation dans le nuage dans le but de transformer les systèmes informatiques. C’est un très grand honneur pour moi de me retrouver parmi ces experts, à discuter des nécessités, des attentes et des défis, et à définir comment le visage des télécommunications va changer radicalement dans un futur proche. »

Pour la toute première fois, le LTE World Summit se déroulera dans le même lieu que le 5G World Summit qui explore l’avenir de la 5G pour garantir que les principaux opérateurs et fournisseurs de solutions ouvrent efficacement la voie vers ces futurs réseaux et comprennent exactement ce qui dynamise la 5G, les technologies qu'elle requiert et les services qu'elle permettra.

Cédric Gonin, directeur de la stratégie marketing et du développement, convergence et services mobiles, Orange International Carriers, a confié : « L’ambition d’Orange est de devenir l'opérateur numéro un, offrant la connectivité et l’interopérabilité les plus larges avec des services de détail de qualité, et nous misons sur la technologie LTE pour atteindre cet objectif. Chez Orange, nous améliorons le service clients en accélérant l’expansion de leurs empreintes d’itinérances. La signalisation LTE associée à la connectivité IPX est un élément clé de cette capacité et fait partie d’une suite intégrée de services qui comprend les tests, le hub d’itinérance et la constante ouverture de la destination. Le LTE World Summit est une opportunité idéale pour Orange de mettre en vitrine ses services autour des facilitateurs d’itinérance LTE. Il offre également un forum utile où avoir des échanges avec nos homologues et les opérateurs de téléphonie mobile sur les développements dans le secteur du mobile. »

L’événement comprendra deux journées consacrées à des sujets particuliers qui précèderont la conférence et le salon. La journée consacrée à la signalisation rassemblera des experts du monde entier dans ce domaine, travaillant pour les opérateurs et les fournisseurs de services les plus innovants. Ce sera une occasion de discuter des enjeux de la signalisation dans l’ère du Big Data et de ce que les opérateurs peuvent faire en vue de maximiser la qualité du service, tout en minimisant les coûts et le risque d’une tempête de signalisation. Parallèlement à cela, la journée consacrée à l’évolution des antennes sera pour les ingénieurs RAN et les cadres de direction l’occasion de découvrir et de partager des innovations au niveau de sites cellulaires essentielles au passage à la LTE-A, en examinant des technologies comme DAS, MIMO, AAS et Beamforming.

Benny Moor, vice-président des ventes pour la région EMOA chez diametriq, a affirmé : « La raison d’aller au LTE World Summit est de prospecter de nouveaux contacts qui aboutiront à des relations prometteuses dans le but de générer des affaires. »

L’événement sera l’hôte des prix Telecoms.com LTE Awards 2014 qui saluent l’innovation et reconnaissent les réalisations dans la communauté de la LTE. Organisée au De Duif d’Amsterdam, la cérémonie des prix rassemblera les experts ayant dynamisé les développements LTE au cours des 12 derniers mois. Reconnus comme une marque d’excellence dans le secteur, les prix sont attribués par un panel d’analystes en chef réputés, venus du monde entier.

« L’édition 2014 du LTE World Summit et les événements Vidéo sur LTE sont des forums incontournables pour les décideurs à la recherche d’opportunités d’investissement dans l’architecture et l’infrastructure pour la vidéo mobile », a indiqué Michael Archer, directeur de la stratégie produits chez Avvasi. « Nous sommes enthousiastes à l'idée de présenter des études de cas démontrant l’impact que les vidéos ont eu sur les réseaux LTE en 2013, et d’être reconnus pour notre leadership dans deux catégories différentes à la cérémonie des prix de cette année. »

Pour fêter la 10ème édition des événements, les organisateurs ont prévu pour le premier soir de l’événement une réception de 10ème anniversaire à laquelle seront présents des cadres exécutifs de l’élite du secteur.

Daniel Dribinski, directeur de la technologie chez Cellwize, a ajouté : « Le LTE World Summit est l’un des meilleurs endroits où voir et entendre parler des solutions les plus novatrices dans le secteur des télécoms. À l'heure où le World Summit fête son 10ème anniversaire, nous sommes ravis de parrainer et de participer à un événement du secteur aussi important que celui-ci. »

Le LTE World Summit se tiendra au RAI d’Amsterdam, du 23 au 25 juin 2014. Pour préparer votre visite, visualiser l’intégralité du programme de l’événement ou vous inscrire, veuillez consulter le site http://ws.lteconference.com/. Vous pouvez autrement suivre les actualités de l’événement sur Twitter en utilisant @LTEWorldSeries.

À propos du LTE World Summit

Le LTE World Summit est l’événement phare de la LTE World Series. Il offre l’occasion unique de rencontrer des leaders de la communauté LTE mondiale et de nouer des contacts avec eux, et il est reconnu par l’ensemble du secteur comme LE lieu où rencontrer des décideurs et des leaders d’opinion clés et en tirer un enseignement. L’événement continue d’attirer des cadres supérieurs du monde entier, rassemblant chaque année 3 000 participants et 125 exposants. Pour plus d’informations, veuillez consulter le site http://ws.lteconference.com/.

À propos d’Informa Telecoms & Media

Informa Telecoms and Media (www.informatandm.com) organise chaque année 125 manifestations internationales, auxquelles assistent plus de 70 000 cadres exécutifs à l’échelle mondiale. Axée sur un contenu de qualité, Informa Telecoms and Media propose un public clé de décideurs venant des communautés d’opérateurs suivantes : mobile, fixe, solutions alternatives, grossistes, opérateurs de téléphonie mobile sans réseau, haut débit et satellites. Informa Telecoms and Media est également le premier fournisseur de veille économique et de services stratégiques aux marchés mondiaux des télécommunications et des médias. Inspirés par un contact permanent et direct avec le secteur, ses 90 analystes et chercheurs offrent un éventail de services de veille, notamment des produits d’information et d’analyse, des rapports de marché approfondis et des ensembles de données axés sur la technologie, la stratégie et le contenu.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
In addition to all the benefits, IoT is also bringing new kind of customer experience challenges - cars that unlock themselves, thermostats turning houses into saunas and baby video monitors broadcasting over the internet. This list can only increase because while IoT services should be intuitive and simple to use, the delivery ecosystem is a myriad of potential problems as IoT explodes complexity. So finding a performance issue is like finding the proverbial needle in the haystack.
The 19th International Cloud Expo has announced that its Call for Papers is open. Cloud Expo, to be held November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, brings together Cloud Computing, Big Data, Internet of Things, DevOps, Digital Transformation, Microservices and WebRTC to one location. With cloud computing driving a higher percentage of enterprise IT budgets every year, it becomes increasingly important to plant your flag in this fast-expanding business opportuni...
Large scale deployments present unique planning challenges, system commissioning hurdles between IT and OT and demand careful system hand-off orchestration. In his session at @ThingsExpo, Jeff Smith, Senior Director and a founding member of Incenergy, will discuss some of the key tactics to ensure delivery success based on his experience of the last two years deploying Industrial IoT systems across four continents.
The Internet of Things will challenge the status quo of how IT and development organizations operate. Or will it? Certainly the fog layer of IoT requires special insights about data ontology, security and transactional integrity. But the developmental challenges are the same: People, Process and Platform. In his session at @ThingsExpo, Craig Sproule, CEO of Metavine, demonstrated how to move beyond today's coding paradigm and shared the must-have mindsets for removing complexity from the develo...
SYS-CON Events announced today that MangoApps will exhibit at the 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. MangoApps provides modern company intranets and team collaboration software, allowing workers to stay connected and productive from anywhere in the world and from any device.
IoT is rapidly changing the way enterprises are using data to improve business decision-making. In order to derive business value, organizations must unlock insights from the data gathered and then act on these. In their session at @ThingsExpo, Eric Hoffman, Vice President at EastBanc Technologies, and Peter Shashkin, Head of Development Department at EastBanc Technologies, discussed how one organization leveraged IoT, cloud technology and data analysis to improve customer experiences and effi...
The IETF draft standard for M2M certificates is a security solution specifically designed for the demanding needs of IoT/M2M applications. In his session at @ThingsExpo, Brian Romansky, VP of Strategic Technology at TrustPoint Innovation, explained how M2M certificates can efficiently enable confidentiality, integrity, and authenticity on highly constrained devices.
In today's uber-connected, consumer-centric, cloud-enabled, insights-driven, multi-device, global world, the focus of solutions has shifted from the product that is sold to the person who is buying the product or service. Enterprises have rebranded their business around the consumers of their products. The buyer is the person and the focus is not on the offering. The person is connected through multiple devices, wearables, at home, on the road, and in multiple locations, sometimes simultaneously...
“delaPlex Software provides software outsourcing services. We have a hybrid model where we have onshore developers and project managers that we can place anywhere in the U.S. or in Europe,” explained Manish Sachdeva, CEO at delaPlex Software, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
"We've discovered that after shows 80% if leads that people get, 80% of the conversations end up on the show floor, meaning people forget about it, people forget who they talk to, people forget that there are actual business opportunities to be had here so we try to help out and keep the conversations going," explained Jeff Mesnik, Founder and President of ContentMX, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
Internet of @ThingsExpo, taking place November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, is co-located with the 19th International Cloud Expo and will feature technical sessions from a rock star conference faculty and the leading industry players in the world and ThingsExpo Silicon Valley Call for Papers is now open.
The IoT is changing the way enterprises conduct business. In his session at @ThingsExpo, Eric Hoffman, Vice President at EastBanc Technologies, discussed how businesses can gain an edge over competitors by empowering consumers to take control through IoT. He cited examples such as a Washington, D.C.-based sports club that leveraged IoT and the cloud to develop a comprehensive booking system. He also highlighted how IoT can revitalize and restore outdated business models, making them profitable ...
"delaPlex is a software development company. We do team-based outsourcing development," explained Mark Rivers, COO and Co-founder of delaPlex Software, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
We all know the latest numbers: Gartner, Inc. forecasts that 6.4 billion connected things will be in use worldwide in 2016, up 30 percent from last year, and will reach 20.8 billion by 2020. We're rapidly approaching a data production of 40 zettabytes a day – more than we can every physically store, and exabytes and yottabytes are just around the corner. For many that’s a good sign, as data has been proven to equal money – IF it’s ingested, integrated, and analyzed fast enough. Without real-ti...
"There's a growing demand from users for things to be faster. When you think about all the transactions or interactions users will have with your product and everything that is between those transactions and interactions - what drives us at Catchpoint Systems is the idea to measure that and to analyze it," explained Leo Vasiliou, Director of Web Performance Engineering at Catchpoint Systems, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York Ci...
I wanted to gather all of my Internet of Things (IOT) blogs into a single blog (that I could later use with my University of San Francisco (USF) Big Data “MBA” course). However as I started to pull these blogs together, I realized that my IOT discussion lacked a vision; it lacked an end point towards which an organization could drive their IOT envisioning, proof of value, app dev, data engineering and data science efforts. And I think that the IOT end point is really quite simple…
A critical component of any IoT project is what to do with all the data being generated. This data needs to be captured, processed, structured, and stored in a way to facilitate different kinds of queries. Traditional data warehouse and analytical systems are mature technologies that can be used to handle certain kinds of queries, but they are not always well suited to many problems, particularly when there is a need for real-time insights.
Big Data, cloud, analytics, contextual information, wearable tech, sensors, mobility, and WebRTC: together, these advances have created a perfect storm of technologies that are disrupting and transforming classic communications models and ecosystems. In his session at @ThingsExpo, Erik Perotti, Senior Manager of New Ventures on Plantronics’ Innovation team, provided an overview of this technological shift, including associated business and consumer communications impacts, and opportunities it ...
You think you know what’s in your data. But do you? Most organizations are now aware of the business intelligence represented by their data. Data science stands to take this to a level you never thought of – literally. The techniques of data science, when used with the capabilities of Big Data technologies, can make connections you had not yet imagined, helping you discover new insights and ask new questions of your data. In his session at @ThingsExpo, Sarbjit Sarkaria, data science team lead ...
Extracting business value from Internet of Things (IoT) data doesn’t happen overnight. There are several requirements that must be satisfied, including IoT device enablement, data analysis, real-time detection of complex events and automated orchestration of actions. Unfortunately, too many companies fall short in achieving their business goals by implementing incomplete solutions or not focusing on tangible use cases. In his general session at @ThingsExpo, Dave McCarthy, Director of Products...